Jumalik kapsapirukas


Ma olen seda kapsapirukat teinud eelmisest jõulust saati. Alati tuleb hea välja ning kõik söövad ja kiidavad (siin kohal avaldadan tänu Pillele, kes selle piruka “välja töötas”). Aga … ma ei oleks osanud arvata, kui maitsev tuleb ta värskest peenralt võetud kapsast. Tõeline hõrgutis! Aga võib olla mängis täna rolli hoopis kodujuustu asemel taignasse lisatud jogurt? Kes teab, kõik võib olla.

(Siia tuleb pilt ka, kui ma fotoka ja arvuti ühendamise juhtme üles leian – täna lihtsalt ei viitsi enam otsida).
Täiendatud 16 august. Peale ühendusjuhtme leidmist, selgus, et fotoka aku on tühi ja seejärel kulus akulaadija otsimiseks ka oma aeg, laadimiseks ka. Aga nüüd on siis pilt olemas.

kapsapirukas

Perenaised, nobenäpud, proovige ja te ei kahetse!

Selle piruka tegemiseks “minu moodi” läheb vaja:
250-300 g kodujuustu või kohupiima (täna panin hoopis maitsetamata jogurtit)
250 g pehmet võid
350 g nisujahu (võib ka kolmandiku kogusest asendada kaerahelveste või täisterajahuga)
0.5 tl soola
1 tl suhkrut
Sega omavahel kodujuust (kohupiim), toasoe või, jahu, sool ja suhkur ühtlaseks tainaks. Suru taigen suurele ahjuplaadile ja jäta ootele.

Täidiseks:
0,8-1 kg värsket kapsast
1 dl vett
1 tl soola
1 tl suhkrut
suur peotäis hakitud tilli
200 g riivitud juustu
4 muna
250 g hapukoort

Ribasta kapsas ja hauta vähese veega tasasel tulel poolpehmeks (u 10 minutit). Maitsesta kapsas soola, suhkru ja hakitud tilliga.
Nüüd võta oma taignaga ahjuplaat ning raputa kapsas ühtlaselt taignale. Riivi juust ja puista kapsale. Klopi munad lahti, lisa hapukoor ja vala pirukas muna-hapukooreseguga üle.
Küpseta 200kraadises ahjus 40 minutit või seni, kui pirukas on pealt kergelt kuldne.

Serveeri soojalt või külmalt, maitse asi. Ja selle üle ei vaielda.

3 mõtet “Jumalik kapsapirukas” kohta

  1. Mme K

    See on hea pirukas jah 🙂 Minu oma nii hõrk vahest polnud, aga mulle sobis paremini. Mu ema leidis retsepti mõni aeg tagasi Toidutare.ee-st.
    Suhkru jätsin hoobilt ära — ei taha kapsapirukasse suhkrut.
    Jäme täisteranisujahu, jah; riivitavat juustu kodus parajasti polnud, aga mingi sulatatud juustu pära oli — laotasin selle kuidagi kapsale.
    Kattest jätsin ära muna, see-eest lisasin hapukoorele kanget Põltsamaa sinepit.
    Nii et varieerimisvõimalusi on.

    Vasta

Lisa kommentaar